vineri, 16 februarie 2007

Dell si Yahoo cloneaza Digg!

Relansarea Netscape de anul trecut a fost acompaniata de un val de reactii "contra", generat de asemanarea acestui mare si vechi portal cu Digg.com, un agregator de stiri culese si propuse de editori independenti. Saptamana aceasta Yahoo reuseste sa atraga un val de reactii asemanator, lansand Yahoo Suggestions Board. Marele producator de computere Dell face si el un pas similar cu IdeaStorm, insa nu atrage un feedback "anti" atat de puternic precum Yahoo sau Netscape. Inca.

joi, 15 februarie 2007

Blog Watch (15.02)

Site-uri mici si noi (Vlad Popa)
Lectii romanesti de publicitate online (Dragos Manac)
Evanghelizarea Vodanetului (Orlando Nicoara)
ei poftim...fabricat in Romania (Dragos Novac)
Publicitate minut cu minut (Vivi)
Evangelismul si Internetul (Radu Ionescu)
Simply Glamorous (Evelin Fabritius)
De profesie Evangelist - reloaded (Mirela Ciucur)

Cellphone Ads May Take Off Soon

Advertising on your cellphone?

Yes, and soon.

Already, ads are creeping onto cellphones around the globe. At this rate, experts say, it will not be long before the 2.2 billion mobile phone users around the world consider it natural to tune into a 15-second spot before watching a video, sending a message or listening to a downloaded song between phone conversations.

Or so they hope. mai mult

SURSA: The New York Times

The Next Big Ad Medium: Podcasts

Remember podcasting? While marketers have been busy uploading commercials to YouTube, the once-buzzed-about medium has spent the past two years building its audience and enhancing advertising capability. Now, podcasts are finally poised to grab a larger slice of the multibillion-dollar online advertising pie.

Advertisers will spend more than $400 million on podcasting by 2011, but they're still not sure who will be listening to them. mai mult

SURSA: BusinessWeek

miercuri, 14 februarie 2007

De profesie evanghelist

Am auzit ca Vodanet si-a angajat un evanghelist. Suna incitant, nu? Am fost foarte curios sa aflu cu ce se ocupa un evanghelist si de ce are nevoie Vodanet de unul. Asa ca am pus cateva intrebari Mirelei Ciucur, internet evangelist.


Ce scrie pe cartea ta de vizita?
Scrie: Chief Internet Evangelist

Ce presupune acest job?
Nu este un job propriu-zis, este un trademark, un titlu simbolic pentru Corporate Communication Strategist. Presupune, in cazul nostru, doua directii esentiale:

1. o noua abordare a media online – de la politici de preturi pana la introducerea de tools vizionare de advertising, comunicare si servicii

2. dezvoltarea de parteneriate prin evenimente si actiuni care isi propun sa creasca awareness despre oportunitatile create de aceasta industrie

Unde incepe si se termina rolul tau?
Implicarea in noul meu rol a inceput cu stabilirea unui nou concept de rate card bazat pe un sistem dinamic de cost per reader/cost per viewer, initierea unor studii despre profilul consumatorului de internet, identificarea tendintelor de dezvoltare in acest domeniu si implementarea unor forme de media online care anticipeaza aceste tendinte. Ma implic de asemenea in identificarea de clienti si parteneri strategici, si dezvoltarea unor strategii de comunicare si de relationare cu acestia.

Ce imi trebuie ca sa devin evanghelist?
Se pune mare accent pe capacitatea de a intelege fenomenele de piata, si pe stapanirea unor strategii si tehnici de comunicare corporatista. Cred ca oricine de factura business, cu bune veleitati de comunicare s-ar califica.

De ce avea Vodanet nevoie de un astfel de om?
Pentru ca Vodanet Media se dezvolta intr-o noua directie, mai vizionara si mai integrata.

Ce isi propune Vodanet in acest an si ce iti propui tu sa realizezi?
Vodanet isi propune sa se impuna ca o entitate puternica pe piata de online. Prin rolul meu, imi propun sa creez o identitate autentica pentru Vodanet Media si sa contribui la stabilirea perceptiei fata de media online.

Top cautari de la Trafic.ro

In urma cu cativa ani Lycos promova o sectiune intitulata "Top 50 Search", in care amintea cele mai cautate cuvinte cheie. Cred ca a fost primul clasament de acest gen, inainte sa apara si alte initiative.

Astazi, Trafic.ro a anuntat care sunt cele mai cautate 10 cuvinte cheie pe Internetul romanesc.
Iata ce au gasit:

Top 10 cuvinte cheie
Cuvinte cheie > Cautari
jocuri > 1.444.198
horoscop > 314.565
miniclip > 210.011
ziare > 131.627
jocuri barbie > 111.129
www.miniclip.ro > 110.027
jocuri online > 93.089
bancuri > 82.561
libertatea > 76.897
jocuri pentru copii > 73.719
SURSA: TRAFIC.RO

marți, 13 februarie 2007

Blog Watch (13.02)

InternetCorp - continuarea (Radu Ionescu)
MenReport & Still counting… (Evelin Fabritius)

Ce este si nu este Web 2.0?

In cateva discutii recente am ajuns si la subiectul Web 2.0 si fenomenul creat in jurul sau. Si tot recent o serie de jucatori din online de la noi sau aratat interesati de noul trend, de "doi punct zero".

Parerile sunt impartite in privinta Web 2.0 si pe Internet gasesti mai multe definitii din care o poti alege pe cea care iti suna cel mai bine.

M-am gandit ca ar fi un exercitiu interesant sa interoghez in jurul meu si sa aflu raspunsul la intrebarea: Ce este si nu este Web 2.0?

Am ales sa imi raspunda la aceasta intrebare cinci oamnei cunoscuti atat ca bloggeri, cat si ca profesionisti in domeniul lor. Iata ce am primit!

Catalin Tenita
CE ESTE
Daca Web 1.0 este o friptura cu cartofi prajiti, atunci Web 2.0 este o mancare d-aia fusion in care pui tot felul de ingrediente cu gusturi total diferite si te rogi sa iasa ceva omogen. (Iar daca nu iese, poti sa spui ca este ceva atat de novator incat abia in web 3.0 isi va gasi nisa). Daca web 1.0 e ABBA atunci web 2.0 e Gorillaz :)

Dar hai sa fiu si un pic serios. Cred ca trasaturile de baza in web 2.0 sunt fenomenele de tip longtail (suma niselor face mult mai mult decat pietele mainstream, iar acum exista si mijloacele ca aceste nise sa fie monetizabile) si democratizarea (user generated content, peer reviews, collaborative filtering, retele sociale).

Plus un mult mai mare accent catre personalizare si one-to-one marketing. Fireste chestiile astea un au aparut din senin acum, insa abia acum exista mijloacele tehnologice si orizontul de asteptari incat aceste chestii sa devina fenomene de masa.

CE NU ESTE
Ce nu este Web 2.0? In primul rand nu este panaceul care o sa ii faca milionari pe toti care sunt implicati in astfel de proiecte. Ba din contra, tocmai pentru ca barierele de intrare sunt mult mai scazute si pentru ca pietele tind de foarte multe ori sa fie globale, implica o rata a esecurilor considerabil mai mare.

Web 2.0 nu este AJAX si aqua. Sigur web 2.0 implica o atentie mai mare catre uzabilitatea interfatei (atat prin tehnologii care sa usureze interactiunea, cat si prin elemente de design).

Si nu in ultimul rand Web 2.0 nu este numai user-generated content. De fapt, cum ai mai spus-o undeva, eu cred ca user-generated content va reprezenta maxim 15%-20% din totalul continutului (in termeni de accesari, nu neaparat de numar de materiale realizate). Web 2.0 reprezinta in termeni de continut valorificarea contintului care se invechea si nu mai producea nimic (echivalentul pentru anii 2000 al crearii canalului TNT/TCM de catre Turner).

Zoso
CE ESTE
web2.0 inseamna accesibilitate. inseamna o deschidere mai mare a
creatorilor de siteuri catre utilizatori. inseamna dinamizarea
webului, trecerea de la htmluri greoaie si folosite dupa capul
fiecarui la siteuri accesibile din toate punctele de vedere.

CE NU ESTE
web2.0 nu inseamna continut produs de utilizatori. pentru ca la
fiecare utilizator care produce ceva bun, sunt 1 milion care nu produc
nimic (de luat in seama)

Dragos Novac
CE ESTE
Web 2.0 este un set de principii si practici ce definesc starea unor
industrii sau sectoare ce se bazeaza pe aplicatii web sau pe internet.

Aceste stari pot fi modele de afaceri inovative sau pur si simplu
aplicatii in sine ce in principiu sunt simple, la indemana oricarui
utilizator obisnuit.

Astfel, in cazul web 2.0, internetul joaca rol de platforma pentru
varii servicii, spre deosebire de anii precedenti cand rolul de
platforma, in principal, era jucat de catre un sistem de operare
(Windows, Linux, OS, etc) - platforma ce iti permitea accesul la un
set de aplicatii folosite in viata de zi cu zi.

Alte elemente sau concepte definitorii ce ar putea fi reprezentative
sau asociate cu web 2.0:
- conceptul de long tail - internetul este o suma de
websiteuri/aplicatii web focusate pe un numar extrem de variat de
subiecte sau nise - aplicabil de alfel si in mediul offline.
- continut generat de catre utilizatori (in cooperare, bloguri,
podcasturi, videocasturi etc)
- informatiile sunt gratuite in cea mai mare parte sau la dispozitia
utilizatorilor pentru refolosire - a aparut conceptul de sindicalizare
de continut (syndication via RSS), microchunking, licente de Creative
Commons, API-uri, etc

CE NU ESTE
- nu este un model standard de afaceri
- si nici o reteta pentru a avea succes sau pentru a te imbogati
- nu este un rival al mass-media traditionale - dimpotriva, este un
suport fantastic care folosit intr-un mod corect si creativ ar putea
sa produca mai multi bani decat modelul prezent
- nu este ceva despre care un utilizator obisnuit de internet ar putea
sa aiba o idee
- si nu este nici o clona a lui youtube sau digg aplicata in Romania,
de exemplu :)
- nu inseamna sa ai o aplicatie web in public beta
- nu este DOAR comunitate, social networking, taguri, Ajax, RSS sau XML
- sau nu doar este un website curatel facut in flash sau folosind AJAX

Vivi
CE ESTE
Web1.0 era internetul pe care doar acei oameni care aveau resursele sau cunostintele necesare isi puteau publica online gandurile si continutul pe care il produceau. Ei erau companii, webmasteri, geeks, oameni care se pricepeau la tehnologie.

Web2.0 este internetul unde oricine stie sa foloseasca un browser isi poate publica gandurile online. Web2.0 este atunci cand mama isi poate face blog despre retete culinare, fara sa stie ce este aia gazduire web, html sau fisier. Web2.0 inseamna colaborare si comunicare intre oricine si oricine, online, cu rezultate imediate.

Web2.0 este internetul utilizatorilor, in care cu totii putem participa la comunicare, nu doar cei putini care stiau sa faca asta in web1.0.

CE NU ESTE
Cea mai raspandita conceptie gresita: Web2.0 inseamna folosirea AJAX

Radu Ionescu
CE ESTE
- o noua abordare a proiectelor online - trecerea de la one-way (un publisher/site impinge informatii) la two-ways sau dus la extrem la one-way dar invers (un publisher/site ofera platforma iar continutul este adus de utilizatori), intr-un context de interactivitate dusa la extrem, nu doar site-utilizatori, ci mai ales utilizatori-utilizatori.
- un buzzword, asociat de multe ori cu tehnologii gen Ajax, existente dintotdeauna, dar care abia acum pot fi implementate "in masa" fiind pretabile doar pentru conexiuni broadband

CE NU ESTE
- o noua faza, complet noua, a internetului.

Magnetique lanseaza Men Report

Magnetique a lansat ieri site-ul Men Report, un portal de lifestyle dedicat barbatilor. Desi numele nu este cel mai incitant, iar logo-ul nu e foarte creativ, Men Report vine cu o oferta bogata de continut, chiar indrazneata pe alocuri, intr-un efort de a se pozitiona ca o destinatie online completa pentru orice barbat, indiferent de pretentiile de content ale acestuia, avand spre exemplu un canal de business, dar si unul dedicat pornografiei..

luni, 12 februarie 2007

Blog Watch (12.02)

BRAT - making the first website list (Bogdan Gavrila)
Criza de manageri in new media (Antena 3)
Google isi promoveaza serviciul de email in Romania (Ionut Oprea)

Cadouri prin Bluetooth de la Sensi Blu



OgilvyOne cauta inovatia cu orice pret! Dupa ce la evenimentul Marketing Innovation Forum echipa OgilvyOne a facut o prima demonstratie publica a unei campanii prin Bluetooth, urmata la cateva zile de un livecast inedit, vine acum cu o aplicatie la client a inovatiilor sale. Vezi filmul de mai sus!